Málaga linna ja Marbella vaheline raudteeliin on juba ammune soov, mis on saanud uue hoo! Oma ideed ja plaanid esitasid Málaga linnavalitsusele kohalikud insenerid, raudtee-ekspertid ning Plataforma Infraestructuras Málaga.
Nädala alguses esitleti Málaga linnavalitsuses veteraninsener José Alba koostatud uuringut, mille eesmärk oli käivitada uuenduslik projekt raudteeliini rajamisel. Uuringu kohaselt kiirrongiliini maksimaalne kiirus oleks 160 km/h ja aastase kasutajate arv oleks kuni 46 miljonit. Kogu projekti hinnanguline maksumus oleks 2,7 miljardit eurot. Kiirrongiliin oleks lennujaamast Marbellasse koos eksisteeriva C1 rongiliiniga Fuengirolasse. Plaanis on vähem peatusi, parem ühendus bussiteenustega ja parkimisaladega.
Lisaks sellele kohalik grupp, Plataforma Infraestructuras Málaga, on esitanud ambitsioonika alternatiivse plaani, mis viiks rongi Málagast Marbellasse läbi Guadalhorce oru. Plaani kohaselt oleks maksimaalne reisiaeg 45-50 minutit, et konkureerida ranniku rideshare-teenustega. See alternatiivne liin, mida nimetatakse Cercanías C-3-ks, teenindaks mitte ainult Marbellat, vaid ka San Pedro’t, Las Lagunast (Mijas), Alhaurín de la Torre’i, Coíni ja Alhaurín el Grandet.
Plataforma Infraestructuras Málaga poolt esitatud plaan oleks soodsam ehitada, kuna suurem osa trassist oleks maapinnal, vaid Sierra de las Nievesi nõlvadel oleks vaja tunnelit. See plaan parandaks ka Guadalhorce omavalitsuste ühendust rannikuga, eriti autoga populaarsetel marsuutidel nagu Coín-Marbella ja Alhaurín el Grande-Fuengirola.
Projekti taga seisavad tööstusinsener Jesús Martín, Plataforma Infraestructuras Málaga asutaja, koos teiste ekspertidega. Plaan on suunatud mitmete institutsioonide, elanike ja ettevõtjate ühenduste, kutseühingute, omavalitsuste ja poliitiliste parteide poole ning see kavatsetakse esitada Andaluusia autonoomsele piirkonnale ja Madridi keskvalitsusele.